Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A91n39t18o58n50í28n 71K15o56u93n42o68v91s15k93ý 9538640598728

Pravice to teď má vážně těžké.

Její zlaté období bylo v 90.letech minulého století.

Jednak každému slibovala podíl na privatizovaném majetku, jednak vyřešit podle jejích receptů problémy, které se nakupily.

Po probuzení z kupónové euforie občané zjistili, že i když byl téměř veškerý majetek rozdán, oni jsou na tom (v nejlepším případě) stejně, jako když nepatřil nikomu.

Privatizace nejen že nepřispěla k vyřešení problémů minulých, ale vytvořila řadu problémů nových a mnohem závažnějších.

Pokles daní firmám a těm nejbohatším nevedl k vyšší tvorbě pracovních míst. Privatizace bytového fondu nevede k lacinějšímu bydlení.

Privatizace bank nevedla ke snižování bankovních poplatků stejně jako privatizace firem nerozjela soutěž mezi firmami ve snižování cen.

Začalo se mluvit o životě nad poměry. Co to je a koho se to týká? Já bych řekl, že čím jste bohatší, tím míň si žijete nad poměry. A vlastně nám tím pravice sdělila, že naprostá většina zaměstnanců a živnostníků si neudrží svoji životní úroveň, protože stát už nebude mít prostředky na financování veřejného sektoru a svého chodu.

To vše za situace, kdy firmy a bohatí bohatnou rychleji než kdykoliv dříve.

No může pokračování vlády pravice někoho ještě nadchnout?

+3/0
30.11.2017 12:28

A67n58t82o60n54í84n 89K34o33u84n65o96v98s30k90ý 9788930608658

Hlavním problémem pravice je Babiš.

Divoká privatizace byla spojena s početně nevelkou stranou ODA. Když už nezbylo nic co by se dalo pod cenou rozdat, pomalu vyšuměla i tato strana zhasnutých světel a s ní měly odejít i všechny hříchy privatizace.

Když přetekla míra trpělivosti s praktikami ODS a v hrobě se obraceli i její mrtví sponzoři, pohotově vznikla Unie Svobody, aby nás ústy Rumla a Pilipa ujistila, že normální je nelhat. Ovšem moc dobře si nevedla a tak bylo třeba reinkarnovat ODS a ukázat, že i ona může být jiná a lepší. Do čela postavila Pana Čistého, který si svoji přezdívku vysloužil zřejmě tím, že nebyl příliš informován o zákoutích politiky a ne díky svému charakteru. Preference strany za Nečase trvale klesaly. To však moc nevadilo, protože na scéně už byl nový neposkvrněný subjekt - TOP 09. Svého renomé ničím nezatížené strany využil k prosazení těch nejvíc asociálních reforem, které jsme zatím v naší novodobé historii zažili. Pokles popularity je tedy zcela na zasloužený.

Jenže potenciál pro vznik další nové, průzračně čisté a neposkvrněné pravicové strany je nízký, když nespokojené voliče odvedl Babiš.

Je tedy pravicí po zásluze nenáviděn.

+1/0
30.11.2017 12:30
Foto

F97i62l37i61p 38V14a78j79d98í85k 8963816170671

Jako členka ODS to nemůžete nezaujatě posoudit.

+1/−2
30.11.2017 11:54

A28n75t37o18n77í63n 72K60o92u47n30o89v96s42k48ý 9118350108918

Voliči si možná jen myslí, že krást se nemá.

To sice není úplně obvyklý názor u představitelů řady politických stran, ale krádeže zakazuje třeba bible nebo korán a zakazuje je i náš trestní zákon i řád.

A kriminalita bílých límečků je některým ještě odpornější, než třeba vykrádání samoobsluh.

Politici, kteří po roce 1989 přikryli krádeže, korupci a vykrádání státního rozpočtu, třeba jen svým podpisem a zajištěním beztrestnosti svým kámošům, ti jim skutečně sympatičtí nejsou.

Chápou, že jsou to stejně dokonalí poctivci jako třeba Babiš - nikdy jim nic nebylo prokázáno a nikdy nebyli pravomocně odsouzeni.

Můžou obdivovat jak šikovně a přes koho své lumpárny prováděli, ale i kdyby se omotali tibetskou vlajkou kolem dokola 2x, nic to na jejich postoji vůči nim nezmění.

A tak přátele starých pořádků - kdy malí zloději přijdou do vězení, zatímco ti velcí do novin - prostě nevolili.

0/0
30.11.2017 11:31

J97i60ř19í 40K95ý54r56a 6755158900487

Myslím, že CV a foto hovoří za vše.................Rv

0/−2
30.11.2017 11:29

A35n12t58o39n79í53n 62K70o25u96n91o47v68s88k40ý 9478160458418

Stejně mě pořád fascinuje, že to tam lidi naházeli obviněnému člověku.

Babiš proti deep state jak v USA.

Ta nedůvěra v instituce je i v ČR zřejmě obrovská.

Ale možná pochopitelná, když se ohlédneme zpátky:

solární zlodějina a peníze odteklé do zahraničí

OKD - další jasný tunel a peníze odteklé do zahraničí

u lithia pokus o totéž. O menších zlodějinách škoda mluvit.

Asi voliči cítí, že byli okradeni a že tyhle zločiny jsou řádově větší než nějaké údajné Babišovy.

Jestli by měl Babiš sedět a ty podstatně větší zlodějiny nikdy potrestány nebudou, vidí v tom lidé zcela správně selhání systému a jeho institucí.

A pak je tu ještě nějaký Kalousek, který bojuje za to, aby to tak zůstalo.

Dokonce tomu říká boj za demokracii...

+3/0
30.11.2017 11:17

A96n59t96o89n18í16n 18K45o40u63n30o86v67s69k54ý 9228280418678

Volby dopadly jako obvykle.

Na jedné straně ti chytří - politici, média a různí komentátoři a na druhé straně ti blbí - voliči.

A místo aby voliči volili jak jim ti chytří doporučovali, zvolili tak, jak uznali za vhodné sami.

Asi bude třeba vyměnit voliče, ne?

Nebo se obejít bez nich vůbec.

Vždyť přece bez voličů někde v klidu kabinetu by se politici skvěle mezi sebou dohodli.

Nejen u nás ale i ve Velké Británii, USA i dalších zemích.

+3/−1
30.11.2017 11:11
Foto

R61u93d48o64l83f 93J16e23l49í50n64e16k 8503409729926

To, v jaké situaci se nacházíme, není výchozí bod tohoto problému. Nynější situace měla nějaký vývoj. Ještě dnes si člověk při slově kmotr vybaví ODS. ODS by chtěla novou šanci, ale na kandidátky nominuje Němcovou, Stanjuru, Bendu... V opozici měla ideální příležitost, aby značně posílila, ale šanci nevyužila. Po volbách nepochopila, že lidé již nestojí o Kalouska (mimo Prahy) a vstoupí s ním do demokratického bloku, čímž odradí další část voličů.

A proč je na tom Babiš tak dobře? Protože na politickém kolbišti není silná osobnost, která by mu mohla konkurovat. Jedině Kalousek má dost schopností a zkušeností, jenomže ten se u voličů v minulých letech zdiskreditoval sám. Kdyby politici měli čisté svědomí a nechtěli si nechat pootevřená zadní vrátka, tak by již dávno omezili poslaneckou imunitu jen na výkon funkce a žádné trable s Babišem by nyní nemusely být.

Slušnost je krásná vlastnost a kdyby ji v politice bylo více, tak jedině dobře. Pokud ale proti vám stojí dravec Babiš, pak se slušností neuspějete. Proto není Fiala vhodný typ lídra, dnes asi jediné pravicové strany. Což je pro mě, jakožto pravicového voliče špatná zpráva.

+2/0
30.11.2017 10:22

V87í37t22ě49z32s71l17a31v 16Ř93í20p34a 5778232764221

Obávám se, že ODS, ČSSD, TOP už lidem ukázali jak se ujali moci a tím jak dopadly volby dostali vysvědčení za svoje vládnutí. Nechť nastoupí další adepti o moc čas

ukáže.

+3/−3
30.11.2017 9:19

V16l48a82d46i58m93í23r 94H12r91u67b93ý 4747573794569

Ano. Tak to tvrdilo ANO, tak to 40 % voličů "sežralo". Ano, všichni věřili heslu "všichni kradnů" (s podtextem "jen já jsem anděl"). Všichni jdou do politiky, aby si naktadli - protože však ANO nejsou politici (sic!), krást nebudou.

A tupci tomu věří dosud.

+9/0
30.11.2017 9:26

S93l75a66v83o15m90í44r 89B86e26n57e88š 6832807450354

Máte stoprocentní pravdu, že lidé jsou nesmírně naivní a že pokaždé, když zjistí, že ta či ona strana kradla, volí někoho jiného v doufání, že ten krást nebude.

Krást budou všichni. V tom máte pravdu. Konkrétní zloději sice patří za mříže, ale doufat v to, že jednou to bude čisté, je čiré bláznovství.

+1/0
30.11.2017 9:49

M73i51r10o11s57l35a44v 92C23e26s47t39r 7132220560583

KarmaR^Tři čuníci (strany a hnutí) jdou jdou, jako jeden muž...

+2/0
30.11.2017 9:11

S24l63a39v11o56m91í16r 24B14e91n59e41š 6462337210304

Jeden příspěvek jsem napsal jako reakci na Váš blog a ještě jeden napíši směrem k Vám jako k člence ODS.

Vaše strana, která z mého pohledu udělala po listopadu 1989 v české politice mnohem více dobrých kroků než těch špatných (a za to jí jako občan děkuji), udělala nyní velkou chybu, že šla do holportu s třemi krasořečnickými stranami (STAN, lidovci a TOP09.

Vaši voliči, k nimž jsem patřil dlouhou dobu i já a do minulých voleb též oba moji rodiče (těchto říjnových voleb se už nedožili), na Vás oceňovali právě to, že jste nikdy nesklouzli k onomu typickému krasořečnění a mlácení prázdné slámy stylu Václav Havel. Vaši voliči jsou ochotni odpustit i nějaký ten úkrok stranou, jako byla Opoziční smlouva, kterou jste uzavřeli s hodně odlišnou ČSSD, ale jsou hákliví na ono zmíněné plané prázdné žvanění o neurčitých pojmech, jako je nepolitická politika, vyšší morální výzva apod.

Kdybyste podpořili ANO (a já jsem ho nevolil, takže to nepíši jako jeho volič), tak by si Vaši voliči řekli, že situace byla taková, jaká byla, s daným rozložením sil ve sněmovně jste žádný zázrak udělat nemohli a takhle jste dosáhli alespoň něčeho. Tento úkrok by Vám Vaši voliči odpustili a dívali by se na něj jako kdysi na Opoziční smlouvu. Tu Vám nevyčítali, a i když noviny a voliči jiných stran řvali o zradě na voličích (paradox: nevolili Vás, ale řvali, že jste zradili voliče, přičemž Vaši skuteční voliči to tak neviděli), v dalších volbách oba opozičněsmluvní strany v pohodě uhájily svá dvě první místa z voleb roku 1998 a i já jsem Vás volil jak před Opoziční smlouvou, tak i po ní.

Vaši voliči Vám odpustí účelový úkrok stranou, ale nikdy ne mlácení prázdné slámy nebo teatrální krasořečnění, a tudíž Vám neodpustí tenhle holport s TOP09, STAN a lidovci.

Jsem rád, že jsem Vás tentokrát nevolil. Nikoli Opoziční smlouvu kdysi, ale tohle teď bych považoval za Vaši zradu na mně jakožto na voliči.

+4/−1
30.11.2017 9:11

P56a41v30e32l 56B77a98r68t41o73k 9698880532143

To je sranda já jsem ODS volil letos úplně poprvé, dříve mi možná vadila právě ta přílišná pragmatičnost.

Spolupráci (nebo aspoň toleranci) s ANO bych ODS nevyčítal, bylo-li by lze aspoň něčeho pozitivního dosáhnout. Ovšem Babiš se zatím nejeví jako příliš kooperativní partner.

Na veřejnost zatím opravdu nepronikly žádné konkrétní návrhy, které by v tomto okamžiku dávaly spolupráci ze strany ODS vůči ANO nějaký smysl.

Spíš to opravdu vypadá, že (minimálně v prvním kole) Babišovi docela vyhovuje menšinová vláda. A různé výroky o výzvě ke spolupráci jsou zase jen "marketingem".

Určitá kooperace s TOP09 a STAN (lidovce vidím problematičtěji) mi připadá docela přirozená vzhledem k programové a ideové spřízněnosti (i celkové povolební situaci).

Tím netvrdím, že mi nějak zvlášť dochází např. význam "Dem. bloku". Jestli to mělo nějaký zásadní vliv pro jednání při ustanovování orgánů sněmovny neumím posoudit, ale myslím, že to byl rozhodně špatně navenek komunikovaný krok. To není šťastné a tudy cesta příliš nevede.

Takže vlastně s Vámi, pane Beneši, v ničem nesouhlasím. :-)

Kromě jedné věci:

Krasořečněním a opakováním frází ve stylu Kalouskových výkřiků a "Havlovského filozofování" se ODS významějším hráčem nestane.

0/0
30.11.2017 19:51

S85l73a69v98o74m30í50r 43B78e80n45e84š 6962647740124

Nemáte pravdu, paní autorko.

České republice vůbec nehrozí návrat k předlistopadovým poměrům. Režim nikdy nepadá proto, že se na tom několik lidí domluvilo, nýbrž proto, že se stal neudržitelným sám o sobě.

O nebezpečí návratu před listopad 1989 se hovořilo i v souvislosti k krizí v České televizi a několikrát potom.

Avšak každé velké slovo, kterého se nadužívá, přestane mít svou sílu. A když potom nastane situace, kdy je na místě ho použít, lidé už ho neberou vážně. Jako u toho pasáka ovcí, který několikrát z žertu volal, že vlčí smečka napadla jeho stádo. Několikrát přiběhli lidé s vesnice, aby jeho i své ovce ochránili. A on to vždy obrátil v legraci. Když vlci doopravdy přiběhli, každý si myslel, že je to zase žert, nepřiběhl nikdo, a když se večer nevrátil se svými ovcemi do vesnice, šli lidé na pastvinu a tam našli pasáčka roztrhaného.

Ze stejného důvodu je doporučováno, aby při koupání nikdo nevolal žertem o pomoc. Aby to volání nezevšednělo natolik, že lidé potom budou ignorovat volání o pomoc i v případě, že někdo se bude doopravdy topit.

České republice hrozí něco úplně jiného než návrat před listopad 1989: Hrozí jí, že na ni plně dolehne to, co doléhá na západoevropské státy a z čeho kouká nebezpečí úplného kolapsu celého civilizačního systému.

Ale že by jí hrozil návrat před listopad 1989, to už jsem slyšel mnohokrát a nehrozilo to ani jednou. Nehrozí to ani nyní.

Nenadužívejte těchto slov.

+5/−4
30.11.2017 8:50

V56l89a14d26i82m71í91r 33H11r45u63b70ý 4697813314279

Před listopadem zde byl nedemokratický diktát jedné strany (resp. formálně stran NF). A to zde nejen hrozí, to zde v tomto okamžiku je. Včetně výkladu a přizpůsobování práva. Prezidentem i vedoucí stranou.

+4/−1
30.11.2017 8:55

S69l98a16v85o71m46í58r 90B79e22n61e49š 6862717800434

Ani náhodou!

+2/−1
30.11.2017 9:12

V92l38a27d79i83m36í31r 24H80r45u96b39ý 4657793734959

Ano - to by řeklo v ČSR v roce 1948 ÷ 49 cca 60 % voličů. Stejně slepých, jako ten, kdo se domnívá, že ani náhodou.

+2/0
30.11.2017 9:23

S58l27a25v96o58m87í39r 19B40e23n46e69š 6192527450394

Za převratem v roce 1948 bylo to, ž Gottwald měl za svými zády světovou velmoc, která foukala do kaše.

Dnešní Rusko zdaleka nemá možnosti tehdejšího Sovětského svazu.

Velmocenské choutky má úplně stejné. Ten kdo tvrdí, že dnešní Rusko není Sovětský svaz, nemá po stránce oněch velmocenských choutek pravdu. Je jen jeden ruský imperialismus: ten carský přešel v sovětský a ten sovětský přešel v putinovský.

Ale za prvé dnešní Rusko nemá ty možnosti (svět vypadá jinak a navíc, i kdybychom se zbláznili, žádný ruský satelit, odkud by k nám mohli vtrhnout, není naším sousedem.

A za druhé komunistický režim není už ani v tom Rusku.

+3/0
30.11.2017 9:30

V63l30a77d40i64m50í42r 42H77r91u14b35ý 4497293354989

Houbeles. To se tak vykládá. Samozřejmě, že mu zahraničně-politická situace nahrávala. Ale také, a především fakt, že získaly KSČ + ČSSD (posléze sloučené) v Čhách téměř 60 % hlasů, na Moravě 50 % a na slovensku KSS přes 30 % hlasů.

0/0
30.11.2017 22:25
Foto

J48o65s89e69f 55K82o84u14b97a 8171490693891

"likvidaci polistopadového vývoje naší země. Věřme, že jsme jen zabloudili do slepé uličky, ze které se dokážeme vrátit zpátky. "

K těm zlodějinám. ;-D

+4/−2
30.11.2017 8:49

V61l14a38d10i66m74í44r 12H43r41u18b83ý 4817293664839

Oč Vás kdo okradl? Pokud tedy nejste neprozíravý DIK a nenachal jste se okrást Koženým.

+2/−1
30.11.2017 8:56
Foto

J14a68k20u87b 46R30o53t61h 5759823801456

Podotýkám, že Kožený DIKy neokradl. Jejich vklad skutečně zhodnotil a knížky vykoupil na násobnou cenu.

+3/0
30.11.2017 9:46

V72l41a56d11i72m52í26r 86H75r35u81b54ý 4897963144339

Fakt? A zač je tedy stíhán?

0/0
30.11.2017 22:25

A81n84t73o62n27í30n 93K47o38u81n52o40v60s75k34ý 9828920988388

Sanace těch 12 zkrachovalých bank (nebo 14 vč. kampeliček) vyšla daňové poplatníky na bilion korun, lidé si pamatují ty všechny padáky, štábní informační systémy, Pandury, CASA, OKD, MUS a další kauzy bez jakéhokoliv viníka a trestu a právem se cítí okradeni. A to politiky, kteří instituce, zodpovědné za nalezení a potrestání viníků, řídili.

+1/0
30.11.2017 12:02

J12i83ř16í 21F39o13g78e18l 2780861656972

Hezká agitační práce, ale zapomněla jste tam odstavec s informací, že do té slepé uli ́čky nás zavedla vaše ODS.:-/

+4/−3
30.11.2017 8:41

V48l26a29d79i89m19í27r 27H51r46u18b71ý 4897983854369

Tak proč nejsou voleny strany, které nás (jak plyne z Vašeho prohlášení) do té uličky nezavedly: ČSSD, TOP, KDU-ČSL?

+1/0
30.11.2017 8:57

J98i10ř97í 60F89o68g12e49l 2740731446592

Protože hrály druhé housle.

+2/0
30.11.2017 9:36

V47l22a25d60i71m83í14r 23H40r94u43b73ý 4747813854649

Byly ve vládách, respektive koalicích. ČSSD dokonce v jedné jako jediná a ve dvou dalších jako vedoucí strana (s premiéry).

0/0
30.11.2017 22:29

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz