Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D38a72l73i93b75o56r 15B16a23r31t66o15š 5504790407449

a přesně z tohoto důvodu je Brexit nesmysl a tedy i Czexit..ale je naopak nutné napumpovat finance do školství, aby lidé pochopili jaké nesmysly jim ODS předkládá........

viz ty psy , kteří cupují demokracii.............ve vašem následném emočně manipulativním článečku bez jediného rozumného slova.........

milá členko ODS, raději nepište...........

+2/0
13.3.2018 21:17

V45á36c92l64a51v 13M37a75c73h 9899163168988

euroúdernice Němcová

cenzorka Udženija

a teď koukám i Jarka "Vyskoč" Janderová

.... opravdu parta snů, ještě že mají toho rozeného lídra Fialu:-)

+2/−1
13.3.2018 13:28

J40i92ř91í 32Ř87e78z51n35í63k 4582272693285

Za nejzávažnější téma, které se dotýká všech eurounijních občanů, je otázka střídání letního a zimního času, proč právě o něm nevyhlásit eurounijní referendum? Když stejně jinak nelze zjistit, jaká většina by byla pro jeho zrušení, či naopak zachování. Alespoň bychom si konečně uvědomili, že jsme všichni jednoho a téhož státu. A jedna strana by neurvala hlavu straně druhé v případě své prohry.

0/0
10.2.2018 18:25

M32i67l31a77n 68S21t12e94h88l22í66k 7760579343451

Takové referendum by ovšem muselo mít 3 otázky:

1) Chcete zachovat současné střídání letního a zimního času ?

2) Chcete, aby byl v EU nastaven trvale letní čas ?

3) Chcete, aby byl v EU nastaven trvale běžný ("zimní") čas ?

0/0
12.2.2018 16:11

M96i30r84o49s98l16a81v 37M74i82c61h11a88l18e81c 3772751944335

Referendum o vstupu bylo v pořádku ?

A stejné referendum o setrvání už ne ?

PROČ ?

Prosím jeden jediný logický důvod.

Děkuji.

+4/0
9.2.2018 23:59

J80i69ř54í 94Ř30e94z13n13í51k 4792342543395

Nikdy nevstoupíš do stejné řeky.

0/0
10.2.2018 19:53

M53i16l38a42n 73S77t70e21h49l39í56k 7940169193231

Tady máte jeden logický důvod:

Referendum o vstupu do EU nepřinášelo pro náš stát žádná velká rizika. Maximálně se mohlo stát, že by lid rozhodl proti vstupu a setrvali bychom ve stejné situaci, jako před referendem. Naproti tomu úspěšné referendum o vystoupení z EU může znamenat výrazně negativní ekonomický dopad, který si běžný občan nedokáže spočítat ani představit. Proto referendum podporují jen političtí dobrodruzi Okamurova formátu, ale kdo uvažuje trochu ekonomicky (třeba i současný premiér Babiš), tak je proti.

+3/−1
12.2.2018 16:23

K17a44r90e81l 34S53t75a52n34n63e53r 2956130404563

To uplácení od těch bohatých v podobě všelijakých dotací brzy skončí a potom se budeme bavit o prospěšnosti být členem EU. Referendum je na místě.

0/0
17.4.2018 12:52

L49u37b32o56š 81C79h48l14u97m34s21k40ý 2390965108245

Hmm ... tak vy jste bojovnice proti totalitním režimům, jak čtu ve vašem profilu. Ale referendum né, to už by té demokracie bylo příliš. Když, tak maximálně na místní úrovni, kde bude zastávka autobusu. A co takhle volby do PS? Vždyť k nim chodí úplně stejní hňupové, kteří by přišli i k tomu referendu. Třeba o makroekonomice nemají ani páru. Neměly by se taky zakázat? Já bych volby povolil jedině na lokální úrovni, aby obecní zastupitelstvo mohlo rozhodovat, kde bude ta zastávka autobusu, když už o tom neudělají referendum, co?

+3/−1
9.2.2018 23:48

M84i88r26o44s45l43a71v 14M10i39c84h17a19l33e73c 3172191814165

Do EU jsme vstoupili na základě referenda 13. a 14. června 2003.

"Souhlasíte s tím, aby se Česká [>-]republika stala podle Smlouvy o přistoupení České republiky k Evropské unii členským státem EvropskéEU unie?"

ANO - NE

---------

O setrvání v EU rozhodne opět demokratické referendum.

"Souhlasíte s tím, aby Česká [>-]republika zůstala členským státem EvropskéEU unie?"

ANO - NE

------------

Nikdo, opakuji NIKDO nemá právo nám toto zakázat.

+5/0
9.2.2018 23:46

L67u83b62o40š 17C67h40l92u57m22s22k45ý 2540345498675

Až do doby, kdy v PS a Senátu nevznikne ústavní většina, která nám to povolí, tak to máme zakázané. Bohužel. Ale je to na nás.

0/0
9.2.2018 23:51

K16a85r95e21l 16Š64i27n56d52e93l40á93ř 3737592142319

Svým způsobem máte pravdu. Když jsem kdysi hlasoval pro vstup do EU, tak jsem opravdu nebyl schopen domyslet vznik Mifidu II, GDPR a případně Dublinu IV. Byl jsem zcela ovlivněn tehdejší modní představou, že Západ = Dobro a nevstoupit do EU by znamenalo se tomuto Dobru bránit a jít zpět ke Zlu, tedy Rusku. Ovšem této vlně se v té době dokázal ubránit asi jen Václav Klaus a nemyslím, že by politická reprezentace dokázala rozhodnout lépe. Akorát to na ní nemůžu nyní svádět, což zamrzí.

I když chápu úskalí referenda, s Vaším pojetím nesouhlasím. Na komunální úrovni nemá referendum smysl skoro vůbec, protože při něm obvykle nějaká agilní menšina prosazuje něco, co je zbytku populace lhostejné a tak k referendu vůbec nejde. Otázkou pak zůstane, jestli tato agilní menšina bude dostatečně velká, aby referendum bylo platné nebo nikoli. Viz například https://www.novinky.cz/domaci/460429-referendum-o-vridelni-kolonade-v-karlovych-varech-je-neplatne.html

Naopak, u závažných fundamentálních otázek celostátního významu, svým dosahem vysoce přesahující volební období, dává referendum smysl. Slabostí zastupitelské demokracie je, že její politici uvažují právě v rámci volebního období, nechtějí přijímat žádné náklady, jejichž návratnost je v řádu desítek let, protože jim hrozí potrestání ze strany voličů právě za tyto náklady, zatímco výnosy politicky vyčerpá již jiná garnitura.

Referendum toto dokáže alespoň částečně korigovat. EU se centralizuje a mění v superstát. Je logické získat od voličů jednoznačnou odpověď na otázku, zda se toho chtějí dále účastnit nebo nikoli. Na politických pak má být, aby v případě Czexitu vyjednali co nejlepší podmínky.

+6/0
9.2.2018 23:16

J57i89t42k39a 32O58n19d75r14o49v24á 6903866923409

Hlavně by ale lidé hlasovali, aniž by byli schopni opravdu posoudit, které rozhodnutí je lepší. A troufám si tvrdit, že to dokonce i pro ně osobně. O schopnosti posoudit dopady na ostatní lidi, firmy, státní rozpočet, bezpečnost země a další důležité aspekty ani nemluvě.

Před 14 lety, když bylo referendum o vstupu do EU byli lidé podle Vás schopni tyto věci posoudit a nyní již toho schopni nejsou? Co se změnilo?

K referendu v roce 2014 se psalo: Pokud by občané v plebiscitu vstup země do EU neschválili, mohlo by se nové hlasování konat až za 2 roky.

Takže to se mohla referenda o vstupu opakovat donekonečna, ale nyní, když se EU markantně proměnila již nemají občané právo rozhodnout se jinak?

Nesouhlasím s Vámi.

+3/0
9.2.2018 21:16

A81n68t65o67n31í22n 70R10e12č65e16k 9875222366450

Omyl. EU se nijak markantně neproměnila, ale už druhé volební období je vedená a řízená levicí s liberály. A pokud nebude ČR s něčím zásadně souhlasit, např. imigrační kvóty, tak komise v Bruselu nás nedonutí k příjmu migrantů. A takto to řeší země V4 kam také patříme!!

+1/0
9.2.2018 23:26

M28i97r18o89s87l63a91v 19C44e57s76t29r 7162650490353

RvJe třeba odmítnout názor, že Evropa musí být centralizovaná a unifikovaná, aby přežila dnešní ekonomickou, politickou a vojenskou konkurenci ve světě. Pravidla OECD a WTO poskytují dostatečný prostor pro hospodářskou spolupráci překračující hranice. Nové období německé mocenské politiky je pro Česko nepřijatelné. Nutno odmítnout současnou vůdčí úlohou Německa v Evropské unii. Česko‐německá deklarace nepřinesla zamýšlený výsledek a není dostatečně pevným východiskem pro bilaterální vztahy, takže minulost může být znovu oživována jako politické téma. Proto dnes nelze uvěřit dnešnímu mocenskému vedení levicových sil v EU i v ČR, že by rozhodly lépe o existenci setrvání parlamentním hlasováním lépe než by dokázali rozhodnout občané v referendu.

+3/−1
9.2.2018 19:48
Foto

M68i58r63o57s35l18a90v 81M18a85c89e39k 5731265690962

Jste-li proti referendu, je to jednoduché. Až bude vyhlášeno, tak k němu prostě nechoďte a budete spokojena.

+2/−2
9.2.2018 19:44

P48a68v31e25l 82V95é15b75r 5899582302201

Kde není referenda, popř. i jiné formy přímého rozhodování, tam není demokracie. Samozřejmě, referendum samo o sobě, demokracii nezaručuje, je ale podmínkou nutnou.

Není rozdílu mezi vládcem dosazeným "z vůle boží", nebo tzv. volbou.

+2/−1
9.2.2018 19:42

J54i92ř63í 43H61r40b46e39k 9574773205203

Tím lidi s názorem jako má paní autorka bohužel neuspokojíte. Věří lidem, kteří mají od medií štempl "odborník" více než referendu a z tohoto postu se nemohou cítit komfortně, kdyby o důležitých věcech, které se jich týkají rozhodovala "jen" většina "plebsu" v přímé volbě:-(

+1/−1
9.2.2018 22:38

P17a36v80e12l 73D61y45t28r86y79c79h 9468445341522

V Česku (ale i jinde) je třetina voličů (třetina nepříjde k volbám), která je těsnou většinou schopná bez váhání znovu zvolit Hitlera nebo Stalina, (pokud by kandidovali) - proto z pudu sebezáchovy není vhodné jim tu možnost dávat do rukou.

+1/−1
9.2.2018 19:36

M71i53r87o67s75l87a79v 37M25i31c55h77a43l78e40c 3482701584215

Pane Bože,

proč jsi tomu člověku tak ublížil ?8-o

---

Referendum o vstupu bylo v pořádku ?

A stejné referendum o setrvání už ne ?

+2/−1
9.2.2018 23:53

J18o56s24e12f 11S37á23l11u32s 8746235275980

V současnosti je v Česku 830 tis.lidí v exekuci a 4 800 tis exekučních řízení.Lidé,kterým chcete dát nástroj referenda do rukou o tak vážné věci jako je czexit,lidem kteří si neumí poradit se svoji ekonomickou situaci v domácnosti je to neuvěřitelně nezodpovědné.Od těchto lidí očekáváte kvalitní rozhodnutí_To snad nemyslíte vážně p.Bicera

+6/−4
9.2.2018 18:02

J37i86ř73í 84H69r20b43e31k 9364973655793

Názory těchto lidí mohou být podobně extrémní jako názory například snílků z výšin univerzitních oborů, jejichž největší problém je jak sepsat desátou knihu z devíti jiných - akorát s opačnou polaritou. Nálepkovat rozhodnutí referenda podle nějaké úzce vybrané skupiny je demagogie.

+1/−1
9.2.2018 22:28

M27i83r12o48s56l40a19v 87M32i25c95h56a50l85e39c 3612851564625

Referendum o vstupu bylo v pořádku ?

Stejné referendum o setrvání už není v pořádku ?

Co pro Vás znamená slovo DEMOKRACIE ?

Omlouvám se,

pokud jsem Vám položil 3 velmi těžké otázky.

+1/−1
10.2.2018 0:04
Foto

Š11t14ě56p49á55n 15B54i77c59e24r88a 6819572588326

Referendum jsou v podstatě volby. Volíme-li si prezidenta a poslance, kteří o nás rozhodují, proč stejným způsobem nerozhodovat o jiných podobně důležitých věcech?

+4/−2
9.2.2018 17:18

J83i52ř21í 62H75r43b13e38k 9754223905273

Zásadně nesouhlasím! Pokud v dané otazce jsou dvě reálné možnosti (což v případě cxexitu potvrzuje existence mnoha odborníků s tím i opačným postojem), je nezbytné, aby konečné rozhodnutí udělal přímo ten, kdo bude za výsledek "platit účet", tedy volič. Ten je také na rozdíl od jakékoliv omezené skupiny nezkorumpovatelný a případné špatné rozhodnutí ponese takto bez pocitů zrady či křivdy. Je ovšem nezbytné umožnit mu bez cenzury argumenty z obou názorových táborů.

+3/−3
9.2.2018 17:05

J44i83ř79í 81Č45u78m45p63e74l70í44k 5556436112621

Pokud nebudete mít jasno,

nikdo vás nenutí v referendu hlasovat.

ODS se již na vládní úrovni dostatečně osvědčilo.Rv

+2/−2
9.2.2018 16:56

M58i73l43a43n 47S97t28e11h85l50í33k 7800289973751

Souhlas. Vezměme si třeba otázku přijetí eura v ČR. Když má člověk opravdu zájem dozvědět se o tom co nejvíc, zjistí, že k této otázce se naprosto protichůdně vyjadřuje řada odborníků, takže nakonec není schopen vytvořit si vlastní kvalifikovaný názor. A pak je zde ještě převažující většina lidí, kteří se o něco takového ani nepokusí a vytvoří si názor jen na základě různých fám typu "sníží se hodnota úspor", nebo "dojde ke všeobecnému zdražení". A tito lidé nejspíš v referendu rozhodnou. Pro rejpaly - neobhajuji zde přijetí eura, uvádím to jen jako příklad.

+2/0
9.2.2018 16:23

B79o37h64u86m20i93r 78M42a53l12ý 6212936567232

Ptám se. Na co máme novináře? Aby psali nesmysly typu kdo s kým a samé zaručené bombastické zprávy a pod. Na co jsou ministři kteří by měli poctivě, nezaujatě a nezištně rozhodovat ve prospěch svých občanů? Pokud by tito byli tak poctiví a pravdivě občany informovali, nebylo by co řešit.

+1/0
9.2.2018 15:55

E18v64a 28H74a79s53n63í42k77o52v28á 1254811936404

Akorát že někdy není o čem informovat, protože nejsou informace. Třeba je jednoduché hlasovat o tom, jestli přijmeme konkrétní počet muslimů. Bude hlasovat skupinka "Musíme pomáhat všem" proti skupince "Žádný islám, dobrý islám".

Ale už je horší hlasování o tom, že budeme přijímat všechny muslimy nebo jiné národnosti. Nevíme, jak to do budoucna ovlivní ekonomiku, kulturu, společnost...

+1/−1
9.2.2018 16:14

J22a97r27a 65R98a89n16k 1901556899681

Evo, hlasovat o prijimani uprchliku budet mozna jeste moci Vy a Vase generace, vse bude jinak a proto je lepsi byt pripraven a nevztekat se;-)

0/0
14.3.2018 4:21

S79l41a88v40o36m14í70r 87B77e84n14e16š 6472537210474

Já si sice myslím, že EU přináší více škody než užitku, ale na druhou stranu si umím představit tu reakci zbytkové EU, kdyby nějaký méně významný stát, jako třeba ČR, vystoupil. Nebál bych se přirozených důsledků vystoupení, nýbrž naschválů.

+9/−2
9.2.2018 15:51

J58a22r68d93a 21S84o11k41o14l 1936378561331

Já na rozdíl od vás jsem pro referendum kdy lidé mají vyjádřit svůj názor a ne se nechat vést jak stádo ovcí na porážku a vůbec mě nevadí když vyhrá názor jiný .

+6/−1
9.2.2018 15:49

J11a73n72a 83S21t73e32h52l47í25k24o54v93á 2259540170906

Naprostý souhlas a nemyslela jsem si, že budu litovat volby Pirátů... Vás jsem volila vždy,ale díky V.Klausovi ml. jste se pro mě stali nevolitelnými.

+1/−4
9.2.2018 15:47

E78v22a 87H51a57s78n86í94k56o94v39á 1574351416754

Předpokládám, že se bojíte, že by lidé odhlasovali něco, co nechcete. O Brexitu se mluví, že dopadl špatně, přitom ještě vůbec nedopadl. Nechme se nejprve inspirovat zkušenostmi. Slovensku se také předvídalo, že to bude mít bez ČSFR těžší a není to pravda.

Ale chápu tu nechuť k hysterii, která se rozpoutá u každých důležitějších voleb. A lidé aktivní na sociálních sítích to pocítí ještě více, protože najednou vaší přátelé mají zcestné názory a občas musíte argumentovat proti rozvášněnému "davu", což vyčerpává.

PS: Jsem pro setrvání v EU apod., ale nevíme, kam nás ty organizace nasměrují v budoucnu.

+6/−1
9.2.2018 15:24

J24a63r75a 21R41a31n36k 1781876949201

Doufam, ze Evo sledujete zpravy ze Skotska a Irska;-)

0/0
14.3.2018 4:22

F95i53l49i27p 68K55ř33í22ž 2257258671819

Naprosto souhlasím.

+4/−4
9.2.2018 15:16

J53a94n 84R87á63ž 1789913934220

Nechápu logiku, že pro vstup do EU bylo referendum správným nástrojem pro získání celonárodního souhlasu se vstupem do spolku, ktetý omezí naši suverenitu, ale pro rozhodnutí, zda v tom spolku zůstaneme i po tom, co zcela změnil mechanismy rozhodování a vedení EU rozhoduje autokraticky v rozporu z našimi zájmy, referendum tím správným nástrojem pro vyjádření vůle občanů není!

+15/−1
9.2.2018 15:03

F83i48l39i39p 48K43ř75í69ž 2527428101559

Referendum o vstupu byla také chyba, to máte pravdu.

+1/−1
9.2.2018 15:15

E46v81a 42H55a39s35n83í34k22o26v60á 1554811326254

Jenže byl to požadavek EU. Jinak by žádné referendum nebylo. :-)

+2/−1
9.2.2018 15:25

J55i42ř71í 10O94l11i97v22í15k 7195878301

A tenkrát byla jiná situace. Lidi do EU obecně většinou chtěli, takže nemohly vzniknout žádné velké kontroverze.

0/−2
9.2.2018 15:46

M22i56r52o71s81l67a35v 16C22e52s42t34r 7532180680983

To je tedy logika, jako od Husáka.

+1/−1
9.2.2018 19:34

J66a87n 83R56á25ž 1279303364790

Vláda, která dostane strach jednat v souladu s názory většiny občanů, dřív nebo pozďeji padne.

I pro mne překvapivé zjištění nějakého rozsáhlého průzkumu, že ve věkové smupině 18-30 let je větši procento k EU velmi kritických, než ve věkové skupině 45-65. A to je velmi varující signál možného budoucího většinového postoje občanů k EU, který také bude mít vliv i na volební výsledky t.zv. populistických protiunijních stran v příštích volbách.

+3/0
9.2.2018 16:05

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz